Nagy-Britanniában 27,5 százalékkal nőtt az autók eladása januárban az egy évvel korábbihoz képest, amikor a járványügyi korlátozások miatt zárva voltak az autókereskedések - állt a Brit Autógyártók- és Kereskedők Szövetségének (SMMT) közleményében.
Szeptemberben huszonötödik alkalommal ellenőrizték egy héten át közúti mérésekkel a gépkocsik környezetvédelmi állapotát Budapesten és három vidéki nagyvárosban. A szakemberek 30 fővárosi, debreceni, győri és szegedi helyszínen a tervezettnél másfélszer több, 918 ellenőrzést végeztek el. Komolyabb problémák miatt tizenhét gépjárművet hívtak be műszaki vizsgára - tájékoztatott hétfőn az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).
Idén az első kilenc hónapban 95 541 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 5 százalékos növekedés a tavalyi azonos időszakhoz képest, de a szeptemberben forgalomba helyezett 9524 újautó 17 százalékos hanyatlást jelent - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) pénteken a DataHouse Kft. adatai alapján.
Közzétette legfrissebb statisztikáit a Jato Dynamics, így kiderült, hogy 2021 augusztusában több elektromos autót értékesítettek Európában, mint dízel autót. Ez történelmi pillanat, korábban soha nem volt példa arra, hogy egy hónap leforgása alatt több részben vagy teljesen elektromos meghajtású autót adjanak el, mint dízelest.
A német parlamenti választások végeredménye érdemi hatással lesz Európa legmeghatározóbb autóiparának jövőjére is egy olyan kiemelten fontos időszakban, amikor az egyes szereplők élet-halál harcot vívnak annak érdekében, hogy képesek legyenek megfelelni az egyre szigorodó környezetvédelmi előírásoknak. A vezető német pártok kivétel nélkül támogatják az elektromos autózásra történő átállást, abban azonban lényeges különbségek vannak közöttük, hogy ezt a folyamatot hogyan képzelik el. Ahogy a benzines és dízel autók betiltásának, vagy éppen az autópályákon alkalmazandó sebességkorlátozások ügyében sem értenek egyet.
Nem értünk egyet a belsőégésű motorral szerelt járművek értékesítésének betiltásával – jelentette ki Andrej Babis. Csehország miniszterelnöke egyben ígéretet tett arra, hogy mindent megtesz a cseh autóipar védelme érdekében, amely kiemelt szerepet tölt be országa gazdaságában. Babisnak nyomós oka van arra, hogy nyíltan szembeszálljon Brüsszel javaslatával, a benzines és dízel autók betiltása ellen kampányoljon: október elején parlamenti választásokat tartanak Csehországban, akciójával pedig értékes szavazatokat szerezhet.
Viharos gyorsasággal változik az Európai Unió autópiaca, az újonnan forgalomba helyezett személygépjárművek egyre nagyobb hányadát adják az alternatív meghajtású autók, míg a belsőégésű motorral szerelt járművek eladásai egyre kisebb részarányt képviselnek a teljes értékesítésen belül. A trend kristálytiszta, a részben és teljesen elektromos meghajtású autók előretörése megállíthatatlan, miközben a dízel autók piaca drámaian zsugorodik.
A Boston Consulting Group úgy döntött, frissíti modelljét annak érdekében, hogy pontosabb képet kapjon az elektromos autók várható elterjedésével kapcsolatban. Az eredmény több szempontból is megdöbbentő volt: a 2020 eleji előrejelzésükhöz képest négy évvel korábban, vagyis már 2026-ban bekövetkezhet az, hogy több elektromos autót adnak el a világban, mint belsőégésű motorral szereltet. A tisztán elektromos meghajtású autók pedig 15 éven belül átvehetik az uralmat a világ legnagyobb autópiacain.
Két rendkívül erős szervezet, a Corporate Electric Vehicle Alliance (CEVA) és a Business for Innovative Climate and Energy Policy (BICEP) levélben fordult az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynökségéhez (EPA) és az Egyesült Államok közlekedési hatóságához (NHTSA) annak érdekében, hogy kiharcolják a benzines autók betiltását.
Egy friss felmérés szerint, amelyet 15 európai nagyvárosban készítettek, az emberek többsége támogatná, hogy betiltsák a belsőégésű motorral szerelt járművek értékesítését 2030-tól annak érdekében, hogy csökkenjen a károsanyag-kibocsátás és lassuljon a globális felmelegedés. A dolog érdekessége, hogy a Transport & Environment (T&E) által készíttetett, elsőre talán jelentéktelennek tűnő átfogó kutatás eredményei éppen egy olyan időszakban jelentek meg, amikor Brüsszelben nagy erőkkel dolgoznak azon, hogy minden releváns, éghajlattal kapcsolatos szakpolitikát felülvizsgáljanak.
A koronavírus-járvány miatt nehezen indult az év a magyar autópiacon, márciusban viszont végre ismét növekedés volt tapasztalható az új autók értékesítésében. A Carinfo.hu által közzétett adatokból az is kiderült, hogy a Suzuki nem talált legyőzőre múlt hónapban sem, a márka értékesítette a legtöbb személyautót, míg a dobogó második és harmadik helyét a Toyota és a Ford szerezte meg. A kishaszongépjárművek eladásainál is teljesült a papírforma, a Ford magabiztosan utasította maga mögé a mezőnyt.
Januárban 8867 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, 12 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban – közölte a Carinfo.hu, a DataHouse adatai alapján.
Látványosan megugrott az új autók értékesítése Németországban, májusban közel 333 ezer autó került eladásra, amely 9,1 százalékos erősödést jelentett 2018 azonos időszakához képest. Az érdemi növekedés hátterében az állt elsősorban, hogy a vásárlók úgy vitték a dízelautókat múlt hónapban, mintha ingyen adták volna őket.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Erre az adatra vártak a piacok egészen héten.
A miniszterelnök személyéről azonban még mindig nincs egyetértés.
Jelasity Radovánt, az Erste Bank elnök-vezérigazgatóját, a Magyar Bankszövetség elnökét kérdeztük a Checklistben.
A keddi Checklist a Portfolio Hitelezés 2024 konferenciáról jelentkezik.
Tényleg felfelé bukott Szergej Sojgu?